دانشگاه علوم پزشکی ایران
Iran University of Medical Sciences

درباره کتابخانه پیراپزشکی

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۸/۴/۱۲ | 
 
تاریخچه کتابخانه دانشکده پیرا پزشکی
در سال ۱۳۵۵ مرکز پزشکی ایران با دو رشته کارشناسی علوم آزمایشگاهی و تکنولوژی رادیولوژی تشکیل و از ۱۳۵۶ اقدام به پذیرش دانشجو نمود. پس از چند سال در بهمن ۱۳۶۵ با ادغام دو موسسه وابسته به بهداری به نام مرکز فنی پیراپزشکی و آموزشگاه فنی علوم آزمایشگاهی دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران با حدود ۱۵۰ نفر دانشجو در ۵ رشته اتاق عمل، تکنولوژی پرتوشناسی، رادیوتراپی، علوم آزمایشگاهی و هوشبری شروع به کار نمود. کتابخانه دانشکده پس از ادغام مجموعه‌های مراکز فوق در سال ۱۳۶۶ شکل گرفت و تا سال‌ها فاقد سازماندهی تخصصی و رده بندی به طور کامل بود. از سال ۱۳۷۹ کار سازماندهی به شکل تخصصی و با هماهنگی کتابخانه مرکزی دانشگاه آغاز گردید.
کتابخانه از سال 1389 مجهز به نرم افزارپارآذرخش گردید . هم اکنون کتابخانه با استفاده از نرم افزار آذرسا  اقدام به سازماندهی منابع ،امانت و خدمت رسانی به مراجعان می کند.

جامعه استفاده کننده از منابع کتابخانه اعضای هیئت علمی، دانشجویان ، و کارشناسان دانشکده پیرا پزشکی هستند .
 کتابخانه در فضایی به وسعت 60 متر مربع در طبقه اول دانشکده پیرا پزشکی قرار دارد..رده بندی اصلی آن رده بندی پزشکی(   NLM   ) است و مراجعان می توانند از طریق  پورتال کتابخانه مرکزی به اطلاعات موجود در کتابخانه دسترسی یابند .
 
 
اهداف 
 -کمک به پیشبرد برنامه های آموزشی دانشکده
-تامین منابع علمی مورد نیاز گروه های آموزشی،  گردآوری و سازماندهی آن ها
-ایجاد تسهیلات دسترسی به منابع کتابخانه و بانک های اطلاعاتی
-امانت منابع به اعضای کتابخانه


 چشم‌انداز:
کتابخانه دانشکده پیراپزشکی در نظر دارد با استانداردسازی امکانات و خدمات در راستای  تعالی سازمانی با ایجاد بستری مناسب برای کاربران ، در مسیر روند توسعه پایدار در ارائه خدمات تمام عیار کتابخانه‌ای در شناسایی و تامین کلیه نیازهای اطلاعاتی کاربران خود، قرار گیرد.

      کتابخانه دانشکده پیراپزشکی  برای رعایت ارزش های زیرمی کوشد:

-         حفظ ارزش‌های والای انسانی در ارائه خدمات به کاربران و تکریم کلیه مراجعه‌کنندگان به کتابخانه
-         رعایت آداب و اخلاق حرفه‌ای کتابداری در ارائه خدمت به کاربران
-         صرفه‌جویی در وقت کاربران و در اختیار قرار دادن بهترین خدمات با توجه به امکانات و توانمندی کتابخانه
-         تلاش در جهت ارتقای مهارت، تخصص و خلاقیت کارکنان کتابخانه به منظور ارائه خدمات در شان مراجعه کنندگان
-          تلاش همه جانبه در جهت ارائه خدمات سودمند و همراه با سهولت با صرف کمترین زمان و هزینه برای مراجعه‌کنندگان
-         بکارگیری فناوری‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطی به منظور ارائه خدمت هر چه بیشتر به مراجعه کنندگان


 


 

دفعات مشاهده: 179 بار   |   دفعات چاپ: 29 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر